Pages

Ads 468x60px

Thursday, December 23, 2010

virus mula menular!

Assalamualaikum.. Selamat petang untuk semua! =)

Hari ini tergerak hati aku, ceyy.. tergerak kunun... hehe... Aku pergi lepak-lepak kat kedai kopi, saje nak jumpa member-member kalo dorang ada kat sana.. Biasanya memang dorang kat sana, main carrom.. =)
Sekali takde la pulak... Tapi dah alang-alang aku nak duduk, nak jugak try 'teh-beng' kampung ni.. dah lama aku tak layan.... hehehe... sedang aku syok-syok tu, aku terdengar makcik-makcik bersembang... (bukan saja-saja tau, TER-dengar!)

macam ni laa perbualannya-yang aku ingat sikit-sikit.... hehe.. untuk pengetahuan, aku dah siap translate persembangan ini dari loghat kelate ke melayu baku...

makcik 1: kau tau tak, hari tu anak si polan tu ada pergi ujibakat bintang kecil...
makcik 2: laa, ye ke? cane? dapat tak?
makcik1: tak dapat.. tu yang aku dengar si polan tu komplen.... dia kata juri tu pilih kasih... dia pilih budak yang tak pakai tudung... anak dia pakai tudung, tak dapat....
makcik 2: eleh... ntah-ntah, memang anak dia nyanyi tak sedap...
makcik 1: tu aku tak tau.. aku mana pernah dengar.... yang aku nak cerita, sekarang ni dia dah suruh anak dia jangan pakai tudung pulak... 
makcik 2: astaghfirullah... macam tu pulak jadinya....

aku yang tengah mendengar, istighfar dalam hati je ar.. kalau kuat-kuat, kantoi pulak... huhu...
tapi, korang nampak situasinya? nampak apa yang sedang berlaku dalam masyarakat kita?

susah woo, kalo macam ni mentaliti kita.... semata-mata kerana pertandingan yang entah apa-apa tu, seorang ibu sanggup menyuruh anaknya mengingkari perintah Allah..




P/S: sejuk hati dengar lebih 30 000 pelajar dpt straight A... be wise! =)

0 comments:

Post a Comment