Pages

Ads 468x60px

Friday, July 29, 2011

the best Ramadhan!

 

Assalamualaikum guys! Salam petang Jumaat…

So, kalo ikut tajuk obviouslah kali ni tuan rumah nak sembang pasal Ramadhan iaitu bulan yang kita wajib pose kecuali bagi orang2 yang dikecualikan… =)

sehari dua lagi nak masuk ke bulan Ramadhan, i must say that suasananya mulai terasa ditambah dengan perang iklan kurma, biskut raya, perkakas elektrik dan perabot raya kat tv-tv.

it’s a bit awkward though… seingat aku, last aku menjalani Ramadhan sepenuhnya kat umah time aku form 5… rasa macam dah berkurun… heh…! lepas tu, puasa kat matriks, kampus… dengan sahabat2 terbaik yang penah aku ada… sampai dah lupa macam mana adat istiadat menyambut Ramadhan kat umah ni… hehe…

tapi, aku tak rasa yang Ramadhan kali ini akan jadi kurang enjoyable walaupun member2 takde di sisi… huhu…

malah, aku rasa Ramadhan kali ini advantage bagi aku untuk manfaatkan sepenuhnya tanpa risaukan study dan sebagainya…

insyaAllah!

macam ustaz dalam al-Kuliyyah kat TV3 cakap tadi, anggaplah Ramadhan kali ini Ramadhan yang terakhir dan manfaatkan sepenuhnya!

Ya Allah masukkanlah kami ke dalam bulan Ramadhan dalam keadaan selamat dari berbagai penyakit, hindarkan kami dari berbagai kesibukan dan hindarkan pula dari rasa cepat mengantuk.”

manfaatkanlah bulan yang mana di awalnya keberkatan, di pertengahannya keampunan, dan di akhirnya kebebasan dari api neraka.

ANAK

P/S: oh! ada orang dah beli baju raya ye? Winking smile

0 comments:

Post a Comment