Pages

Ads 468x60px

Sunday, July 17, 2011

Harry Potter… It’s finally comes to an end

 

Assalamualaikum…

Wahhh… tak sampai sehari, dah buat second post…. nampak beno tak sabar nak kongsi story ngan korang… hehe… bragging? gloating? tak de laa… saja nak promot je… hehe… i noticed that readers enjoy baca post2 yang light je… yang heavy2 diabaikan… buat penat aku menaip jek… haha…

okeh2…! finally tercapai jugak harapan aku nak tengok Harry Potter TDH Part 2 kat cinema… cinema plak nun kat KL… haha~ nak grand2 je kan…? =p

ringkasnya, aku sangatla seronok lepas bangun dari seat no M09, Hall 1, GSC Tropicana Mall, Petaling Jaya tuh.. hehe… damn near cried bila depa start tunjuk credit… lepas ni dah takde movie HP dah… huk3… kena cari obsession untuk movie lain pulak… ngee~ =D

tapi aku nak cakap 1 je ar… sori la Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, even the lovely Bonnie Wright… hehe… tapi Alan Rickman (playing Severus Snape) memang terbaik! huhu… I’m touched bila dia meraung peluk mayat Lily, nampak miserable gila… menjadi siot dia bawak watak Snape tuh! fuhh~ kalo aku tengok sesorang time tu, dah berkotak dah tisu kat depan… =D

I thought you’re going to keep her safe… (sobbing)”

-Severus Snape-

Herannya, dalam movie takde sebut pun story pasal Ariana or Dumbledore’s involvement dalam Dark Arts dengan Grindelwald… nak jugak tengok camne Dumbledore nangis… haha…

unforgettable scene:

Masa Minerva McGonagall transfigured patung2 knights dalam castle jadi idup (Piertotum Locomotor!)…

I always wanted to use that spell… (dengan muka gembira gila)”

-Minerva McGonagall-

aku gelak tak ingat dah time tu… haha! tambah lak riak muka Molly… pehh! jadi rilek je suasana, walaupun time tu nervous gila… almaklum la Voldemort dah kat boundary dah… =D

P/S: thanks kepada Amin Nor Qarim and family atas semuanya! =) hepi siot stay ngan korang walaupun sekejap…

0 comments:

Post a Comment