Pages

Ads 468x60px

Thursday, July 26, 2012

University Ramadhan [Recess]

 

Assalamualaikum!

Adehhh.. Tak dapat jugak nak achieve target satu post satu hari aku ni… Macam-macam cobaan… Most of it, tidur la… Mengantuk amat kot, taktau apasal… And ada hari yang tak sempat update pun, rushing nak pi lab. alahai…

so, hari ke-6 Ramadhan guys… how is it so far? jawab dalam hati je la ye… XD

all right.

Eh2… Korang perasan tak, bulan puasa ni je yang kita aware and bersemangat waja nak kira tarikh dalam bulan Islam. Macam hari tu, aku on the way la nak pergi berbuka dengan member2 budak Geofizik neh. Untuk pengetahuan, dorang ni intern jugak. Tapi style intern buat fieldwork, so selalu takde kat sini laa… So, dah dorang kembali tu, dorang ajak la berbuka kat luar. Mewah2 sikit, tapi tak kisaaaah la… Aku memang save untuk perabih kat diorang (baca nada sarcasm sikit, LOL!)… Dalam sembang2 tu, aku tersalah la sebut hari keberapa Ramadhan… Aih! Offendednya kemain… Ok la kan… At least, kenal jugak bulan Islam… HAHA!

alahai…

Aku sendiri pun jarang la tengok kalendar semata-mata nak tau berapa Safar ke, berapa Jamadil-Akhir ke.. Sebab tak guna sangat… Tulis kat kalendar pun kecik je… Halus je, bak kata Harith Iskandar. Kalau ada event2 Islam, baru semangat… Sebab nak tau cuti ke tak… Hidup as student ni, memang mencari cuti. Bila dah cuti, kebosanan… Baru kenal erti lost. WAHAHA!

Point aku takde benda sangat sebenarnya. Takde pun nak kata wajib tau berapa haribulan Islam sekian2 hari… Just pada aku, at least la, at least amek tau sekali-sekala takde bebannya… Sekian agama, sekian pegangan ada tarikh-tarikh istimewa… Apalah salahnya kalau kita suka untuk mengambil tahu hal-hal macam tu… Okay?

P/S: oh2! tiket bas raya sudah pun dibeli. big thanks to Pateh yang membantu! HAHA! *tiket dah habeeeeesss!* (inside joke, sorry kalau tak paham…)

0 comments:

Post a Comment