Pages

Ads 468x60px

Monday, March 21, 2011

bedtime stories! =)

 

assalamualaikum~

malam ini saya mohon nak emo sikit.. boleh? =) tetiba rindu gila kat mak aku! huhu~ aku sikit pun xtakut kena pangkah.. nak pangkah, silakan.. aku sayang mak aku, kalo korang tak sayang mak korang, pedulik apa aku! =P

hmm.. malam2 cenggini teringat plak bedtime story yang mak selalu citer.. katanya nak bangkitkan semangat juang pemuda Islam dalam diri.. dulu kecik2 aku suka dengar, tapi pahamnya jarang sekali.. ada sekali aku tanya, nape umi selalu citer perang..? tau la abah askar..

hands up! =)

umi jawab, umi bukan nak anak umi masuk askar, pergi perang.. sebab tak semestinya jadi askar je boleh jumpa perang.. duk rilek2 pun boleh perang…

hairan? aku pun…

duk rilek boleh perang gak? camne tu?

“Peperangan dengan nafsu.. perang dengan syaitan.. susah nak menang.. sebab kita tak nampak mana lawan kita.. lagipun bukan boleh pakai sniper, nak tembak setan2 tu.. (kecik2 dah tau sniper, tau.. hehe~) umi baca kisah2 sahabat ni sebab nak kuatkan semangat along.. dengan semangat and iman yang kuat je boleh lawan setan2 tu suma…”

umi nak anak umi macam Saidina Umar r.a… kalau beliau lalu satu jalan, sekor setan pun tak berani lalu jalan tu…

umi nak anak umi macam Sultan Muhammad al-Fateh.. kalau jadi pemimpin nanti, jadi pemimpin yang baik, melahirkan pengikut yang baik…

0 comments:

Post a Comment