Pages

Ads 468x60px

Sunday, December 25, 2011

Movie dan Mentaliti

 

Assalamualaikum.

ehem.. ehem! tuan rumah kembali lagi! haha.. lama tak nampak kan? sekarang mahasiswa USM dalam mode study week, so aku pun dapatlah mencuri-curi masa sikit utk mengupdate blog tersayang ini. tambah pulak, malam ni ada ilham baik punya…

baru-baru ni aku ada menonton wayang bersama rakan-rakan (skematik linguistik kat situ!), in fact that week aku tengok 2 movie yang pada aku memang terbaik.

Mission Impossible: Ghost Protocol dengan Sherlock Holmes: A Game of Shadows.

both of them are the best in their own perspective.

kalau macam MI tu, dah tentu-tentu la dari segi action, gadgets, and TOM CRUISE! haha! mmg aku lelaki, tapi aku minat Mr. Cruise. ada sapa-sapa nak bantah?

SH pulak, confirm la scriptnya! twist of plot dia memang mengagumkan. haha! walaupun aku rasa aku kena tengok dua-tiga kali jugak SH ni sebab susah nak faham English dia ni..

post ini bukan nak menyediakan link download movie or spoilers. benci spoilers. jahanam mood aku nak layan movie tu betul-betul.

adalah menyedihkan bila mendengar komen someone, “movie bangang, aku tak paham pape. lame!”

tak. kau yang lame.

dah kau masuk hall tu, lepas tu kau sandar and nak movie tu cerita semua benda kat kau satu-satu. taknak pikir langsung. macam mana nak paham?

oh! ada pulak yang backup dengan berkata, “hey, chill la! have fun la tengok movie. kata nak release tension. kenapa kena berpikir-pikir pulak?”

pada aku, ni mentaliti orang yang taknak maju. orang maju akan mahukan otaknya berjalan tiap-tiap masa, waima time berhibur pun. kalau tak, otak akan jadi tumpul. daya pemikiran lembap. taknak la aku nak letak link-link research yang berlambak-lambak pasal otak ni kan. korang takkan klik pun kalau korang tergolong dalam orang-orang seperti ini. haha!

emosi pulak tuan rumah ni kan?

bukan apa. bila satu movie tu punya la banyak benda kau boleh belajar tapi kau tak dapat, tak ke rasa macam kau dah membazir tiket tu? 12 ringgit Malaysia kot! boleh support makan aku utk sehari dah.

akhir kata, bye. Majulah movie berkualiti untuk Malaysia! wee~

P/S: nak belajar English – British slang? tengoklah Sherlock Holmes! haha!

0 comments:

Post a Comment